Secesja, międzynarodowa znana jako Art Nouveau obecna jest w wielu formach plastycznych i dokumentujących w zbiorach bibliotek należących do Federacji Bibliotek Cyfrowych. Najwięcej obiektów artystycznych (głównie malarskich) znajdziemy w Cyfrowym Muzeum Narodowym w Warszawie: dzieła jednego z najbardziej znanych przedstawicieli francuskiego Art Nouveau – Henri’ego de Toulouse-Lautreca (Przechadzka we foyer Moulin Rouge, Madmoiselle Marcelle Lender), Czecha – Alfonsa Muchy (Design for a poster for the Moet et Chandon Company; Au quartier latin; XXme Exposition du Salon des Cent), sztukę użytkową Emile Galle’a (wazonik; talerzyk; półka wisząca) czy grafikę Felixa Vallotton’a. W Pomorskiej Bibliotece Cyfrowej dostępne są różnego rodzaju zagraniczne magazyny z przelomu XIX i XX w. dotyczące designu, sztuki pięknej i użytkowej: niemiecki Deutsche Kunst und Dekoration (np. 1899, 1902) i francuski Art et décoration : revue mensuelle d’art moderne (np. 1911). Czasopisma i opracowanie przedstawiające twórców secesyjnych znajdują się również w Zielonogórskiej Bibliotece Cyfrowej , Wielkopolskiej Bibliotece Cyfrowej czy Repozytorium Politechniki Krakowskiej. W tym ostatnim znajdziemy także zdjęcia architektonicznych elementów secesyjnych, np. zdjęcie fragmentu elewacji zaprojektowanej przez Otto Wagnera. Warto również wspomnieć o wielu dziełach znanego polskiego secesjonisty: Stanisława Wyspiańskiego – zbiór jego wybranych dzieł malarskich obejrzeć możemy w Jagiellońskiej Bibliotece Cyfrowej.