Polska Szkoła Plakatu jest wybitnym nurtem estetycznym uznanym na całym świecie. Termin ten został zastosowany po raz pierwszy w latach 60. XX w. do nazwania grupy polskich plakacistów, których prace cechowały się m.in. oryginalną typografią, minimalistyczną formą, nierzadko ironicznym czy satyrycznym wydźwiękiem. Część z nich dostępna jest w paru polskich bibliotekach cyfrowych. W Bibliotece Cyfrowej Uniwersytetu Łódzkiego znajduje się opracowana kolekcja ’Polska Szkoła Plakatu na plakacie filmowym w latach 1947-1989’, której digitalizacja dofinansowana została ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. Zawiera ona plakaty takich dzieł klasyki kinematografii polskiej jak np.: Popiół i Diament, Potop, Niewinni Czarodzieje, Nóż w Wodzie, oraz światowej, np.: Słodkie Życie, 8 ½, Imperium Słońca czy Zwierciadło. W Zielonogórskiej Bibliotece Cyfrowej znajduje się niewielka kolekcja plakatów teatralnych i filmowych autorstwa jednego z najbardziej znanych i rozpoznawalnych artystów tego nurtu, Franciszka Starowieyskiego (m.in Dyskretny urok burżuazji; Dziady; Sanatorium pod klepsydrą; Znachor). Biblioteka Cyfrowa UMCS oferuje całkiem pokaźny zbiór plakatów wykonanych nie tylko po roku 1960, ale również tych wcześniejszych, z pierwszej połowy XX w. Świetnie ilustrują one drogę rozwoju, jaką nurt polskiej szkoły plakatu przebył się na przestrzeni lat, jego inspiracje i wpływy. Oprócz plakatów filmowych, znajdują się tam również postery muzyczne, turystyczne, muzealne i festiwalowe.
Nóż w Wodzie (Roman Polański), autor: Maciej Hibner
Takich dwóch jak nas trzech (Sacha Guitry), autor: Franciszek Starowieyski